10 grudnia 2023 roku wchodzi w życie obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych (tzw. e-Doręczeń) dla przesyłek poleconych. Od tego dnia UDT będzie wydawał dokumenty w formie elektronicznej za pośrednictwem:
- portalu klienta eUDT albo
- platformy Systemu Doręczeń Elektronicznych, której operatorem jest Poczta Polskiej.
Od 8 stycznia 2024 roku inspektorzy UDT nie będą po badaniach zostawiali żadnych dokumentów w wersji papierowej.
- Dokumenty te od razu będą dostępne na portalu eUDT.
Zachęcamy już teraz do założenia konta na portalu eUDT i przygotowania swojej organizacji do elektronicznej wymiany dokumentów.
Zobacz, jak w prosty sposób założyć konto na portalu eUDT: Portal eUDT (youtube.com)
Co się zmieni dla klientów, którzy nie korzystają z portalu eUDT?
Dla nieposiadających konta na portalu eUDT oraz dla tych, którzy mimo posiadania konta na portalu nie wyrazili zgody na otrzymywanie dokumentów w formie elektronicznej, doręczenie nastąpi z wykorzystaniem:
- publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo
- publicznej usługi hybrydowej.
Operatorem tych usług jest Poczta Polska.
Urząd Dozoru Technicznego został zobowiązany do wprowadzenia zmiany dot. e-Doręczeń zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z 29 maja 2023 roku.
Więcej na temat e-Doręczeń: Czym są e-Doręczenia - e-Doręczenia - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Minister Cyfryzacji zdecydował o przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych na 30 grudnia 2023 r.