Podesty ruchome zaladowcze zamontowane na pojazdach
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Nieoznaczone elementy sterownicze lub oznaczenia elementów sterowniczych w języku obcym. | § 9.1 |
2 | Stanowisko sterownicze po lewej stronie pojazdu. | § 9.2 |
3 | Niezabezpieczony układ sterowania przed przypadkowym uruchomieniem. | § 9.2 |
4 | Brak urządzenia ograniczającego prąd zasilania. | § 11 |
5 | Brak uziemienia tego bieguna, do którego podłączone są cewki styczników i elektrozaworów. | § 11 |
6 | Przewody i zaciski od elementów sterowniczych na platformie do skrzynki sterowniczej niezabezpieczone przed uszkodzeniem lub zanieczyszczeniem. | § 11 |
7 | Elementy sterownicze umożliwiają niezamierzone uruchomienie. | § 12 |
8 | Brak urządzenia umożliwiającego całkowite i bezpieczne zatrzymanie maszyny. | § 13.1 |
9 | Brak urządzeń zapobiegających niezamierzonemu stoczeniu się ładunku. | § 14.3 |
10 | Wylot spalin skierowany w stronę operatora. | § 14.4 |
11 | Ryzyko bezpośredniego kontaktu z ruchomymi częściami maszyn. Możliwość przygniecenia stóp między platformą a krawędzią skrzyni ładunkowej. Brak środków ochrony stóp – nie dotyczy przypadku, gdy platforma zbliża się do skrzyni ładunkowej stycznie (co występuje w większości urządzeń). | § 15.3 |
12 | Brak oznakowania i znaków ostrzegawczych koniecznych do zapewnienia bezpieczeństwa w każdych warunkach. | § 18.1, § 18.2, § 24.1, § 24.2 |
13 | Brak zabezpieczeń w platformach o wysokości podnoszenia większej od 2m przed upadkiem osób. | § 18.1, § 18.2 |
14 | Brak urządzeń zabezpieczających (dławików, zaworów sterowanych) siłowników hydraulicznych w przypadku pęknięcia przewodów elastycznych. | § 25.1 |
Podesty ruchome wiszące
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Nieoznaczone elementy sterownicze lub oznaczenia elementów sterowniczych w języku obcym. | § 9.1 |
2 | Przyciski wystające ponad obudowę. | § 9.2 |
3 | Brak uziemienia tego bieguna obwodu sterowego, do którego podłączone są cewki styczników (cewki styczników i przekaźników powinny być podłączone do jednego bieguna). | § 11 |
4 | Brak kasety zewnętrznej do jazd próbnych | § 17.1 |
5 | Maszyna nie wyposażona w oznakowania konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa pracowników. Przykład - na trwałej etykiecie na platformie roboczej umieścić opis: a) udźwig nominalny w kg b) udźwig nominalny podany jako dopuszczalna liczba osób i masa sprzętu w kg c) maksymalna prędkość wiatru podczas pracy (km/godz) | § 18.1 |
6 | Brak środków zapobiegających opadaniu platformy z nadmierną prędkością. | § 25.2.1 § 25.3 |
Podesty ruchome przejezdne
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Nieoznaczone elementy sterownicze lub oznaczenia elementów sterowniczych w języku obcym. | § 9.1 |
2 | Przyciski wystające ponad obudowę. | § 9.2 |
3 | Dźwignie sterujące narażone na przypadkowe uruchomienie – zlokalizowane w miejscu gdzie możliwe jest ich potrącenie, bez elementów ochronnych. | § 9.2 |
4 | Połączenie z masą aparatów obwodu sterowego innych niż cewki styczników i elektrozaworów lub brak ich połączenia z masą. | § 11 |
5 | Brak blokady jednoczesnego sterowania z dwóch stanowisk. | § 11 |
6 | Układ sterowania pośredniego elektrycznego, w którym każdy ruch jest odłączany tylko jednym elektrozaworem, a wyłącznik awaryjny wyłącza tylko obwód sterowania elektrozaworami. W razie zacięcia się elektrozaworu wyłączenie jest niemożliwe. | § 11 § 14.1 |
7 | Brak na platformie roboczej urządzenia do awaryjnego zatrzymania w podestach ruchomych sterowanych wyłącznie z dolnego stanowiska. | § 13.2 § 14.1 § 25.2.2 |
8 | Wylot spalin skierowany w stronę operatora. | § 14.4 |
9 | Układ poziomowania platformy roboczej lub teleskopowania wysięgnika realizowany pojedynczym łańcuchem lub liną - brak urządzenia zabezpieczającego przechylenie się platformy w przypadku pęknięcia liny lub łańcucha. | § 15.2, § 25.2.2 |
Podesty ruchome masztowe
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf |
---|---|---|
1 | Nieoznaczone elementy sterownicze lub oznaczenia elementów sterowniczych w języku obcym | § 9.1 |
2 | Przyciski wystające ponad obudowę | § 9.2 |
3 | Brak uziemienia tego bieguna obwodu sterowego, do którego podłączone są cewki styczników | § 11 |
4 | Ryzyko kontaktu z ruchomymi częściami maszyn - podczas opuszczania w strefie niebezpiecznej (2 m od podłoża) | § 15.3 |
5 | Brak osłon masztu na podeście – możliwe zgniecenie pomiędzy ruchomym podestem a skratowaniami masztu | § 15.3 |
6 | Dostępna nieosłonięta otwarta przekładnia | § 15.3 |
7 | Brak kasety zewnętrznej do jazd próbnych | § 17.1 |
8 | Maszyna nie wyposażona w oznakowania konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa pracowników. Przykład - na trwałej etykiecie na platformie roboczej umieścić opis: a) udźwig nominalny w kg b) udźwig nominalny podany jako dopuszczalna liczba osób i masa sprzętu w kg c) maksymalna prędkość wiatru podczas pracy (km/godz) | § 18.1 |
9 | Brak środków zapobiegających opadaniu platformy z nadmierną prędkością | § 25.2.1 |
Dźwigniki
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Nieoznaczone elementy sterownicze lub oznaczenia elementów sterowniczych w języku obcym. | § 9.1 |
2 | Przyciski wystające ponad obudowę. | § 9.2 |
3 | Dźwignie sterujące w miejscu narażonym na przypadkowe przestawienie, niechronione. | § 9.2 |
4 | Brak uziemienia tego bieguna obwodu sterowego, do którego podłączone są cewki styczników, przekaźników i elektrozaworów. | § 11 |
5 | Brak zabezpieczenia podstaw ładunkowych (łap) przed obrotem. | § 14.3 |
6 | Przy napędach mechanicznych brak zabezpieczenia w przypadku zerwania ciągu kinematycznego powodującego niekontrolowany ruch ładunku. | § 15.2 § 25.1 |
7 | Przy napędach hydraulicznych (pneumatycznych) brak zabezpieczenia przed opadaniem ładunku w przypadku pęknięcia przewodu hydraulicznego (pneumatycznego). | § 15.2 § 25.1 |
8 | Nieosłonięte cięgna z krążkami w zasięgu osób. | § 15.3 |
9 | Brak środków ochrony przed zaciśnięciem i obcięciem stóp. | § 15.3 § 25.1 |
Podkategorie
O nas
O nas
Współpraca
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->współpraca
Kariera
kariera
Polityka Jakości
POLITYKA JAKOŚCI, BHP i ŚRODOWISKOWA
Polityką Jakości Urzędu Dozoru Technicznego jest:
• Inicjowanie i prowadzenie działań służących zapewnieniu bezpieczeństwa eksploatacji urządzeń technicznych oraz ochrony środowiska zgodnie z wymaganiami zawartymi w następujących dokumentach: ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym, PN-EN ISO/IEC 17020, PN-EN 45011, PN-EN ISO/IEC 17021, PN-EN ISO/IEC 17024, PN-EN ISO/IEC 17025.
• Ukierunkowanie świadczonych usług w zakresie:
- inspekcji,
- oceny zgodności,
- certyfikacji wyrobów,
- certyfikacji systemów zarządzania,
- certyfikacji osób,
- badań laboratoryjnych,
- wzorcowania wyposażenia pomiarowo-badawczego,
- popularyzowania zagadnień związanych z bezpieczeństwem technicznym,
- szkoleń
na spełnianie potrzeb i oczekiwań Klientów oraz wymagań mających zastosowanie przepisów.
• Dbałość o właściwy wizerunek UDT i świadczenie usług w sposób etyczny i kompetentny.
• Dostosowanie form działalności do wymagań rynku.
Zadowolenie Klientów stanowi miarę jakości naszych usług.
Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości ma dla nas znaczenie priorytetowe i wszyscy jesteśmy w nie zaangażowani.
Osiąganie planowanych wyników jakości realizujemy przez wdrożenie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001.
Urząd Dozoru Technicznego inicjuje i prowadzi działania służące zapewnieniu bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia pracowników, poprzez stałą poprawę i ciągłe doskonalenie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz ciągłe doskonalenie systemu zarządzania środowiskowego, przy spełnieniu wymagań prawnych i innych wymagań, zgodnie z PN-N-18001 oraz PN-EN ISO 14001.
Dążymy do:
• Zapobiegania wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym, zdarzeniom potencjalnie wypadkowym oraz do identyfikacji zagrożeń i minimalizowania ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy poprzez wprowadzenie kart oceny ryzyka zawodowego.
• Zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, identyfikacji i kontroli znaczących aspektów środowiskowych, ograniczenia zużycia surowców naturalnych, energii elektrycznej, produkcji odpadów.
• Podnoszenia kwalifikacji oraz uwzględnienia roli pracowników i ich angażowania do działań na rzecz poprawy bhp i środowiska.
• Zapewnienia zasobów i środków do wdrażania polityki.
MarekWalczak
Prezes Prezes UDT
Warszawa, dnia 13 czerwca 2012 r.
Szkolenia
e-learning UDT
NOWOŚĆ!
Zapraszamy do udziału w szkoleniu e-learning Akademii UDT pt. Hakowi – Bezpieczna eksploatacja zawiesi
Program ramowy szkolenia e-learning obejmuje zagadnienia:
- Przepisy prawne
- Budowa zawiesi
- Parametry pracy
- Eksploatacja
- Zasady bezpiecznego podnoszenia
- Zakończenie - test sprawdzający
- Hakowi – wirtualny spacer
Przybliżony czas realizacji e-learningu to 4 godziny.
Uczestnik zgłoszony na e-learning otrzymuje dostęp do specjalnej platformy internetowej umożliwiającej samodzielną realizację szkolenia online w dogodnym terminie.
POBIERZ OFERTĘ I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Szczegóły i zgłoszenia:
Anna Parol Urząd Dozoru Technicznego Oddział Szczecin
tel. 91 48 06 412, kom. 883 375 929,
e-mail: anna.parol@udt.gov.pl