cldt intro

 

Centralne Laboratorium Dozoru Technicznego (CLDT) to pierwsze w Polsce akredytowane laboratorium badawcze. W 2010 roku uzyskało również akredytację laboratorium wzorcującego. CLDT wykonuje badania zarówno w swoich laboratoriach jak i w miejscu zainstalowania urządzeń.

 

Nasi eksperci wykonują badania i ekspertyzy techniczne m.in.: urządzeń ciśnieniowych  i bezciśnieniowych, dźwigów, dźwignic, układów automatyki zabezpieczającej i sterującej oraz kompatybilności elektromagnetycznej. Wyniki tych badań wykorzystywane są w procesach oceny zgodności, certyfikacji wyrobów i ekspertyzach stanu technicznego urządzeń.

CLDT posiada wdrożony system zarządzania jakością zgodnie z normą PN-EN ISO IEC 17025 i może zapewnić, że wyniki badań i wzorcowań są wiarygodne, rzetelne i użyteczne oraz podane w sposób dokładny i obiektywny.

 

W czasie wieloletniej działalności badawczej osiągnęliśmy wysoki poziom jakości oferowanych usług, metody badań oparte na intuicji i oku ludzkim zastąpiliśmy metodami opartymi na specjalistycznej wiedzy i kompetencjach.

Ciągle doskonalimy system zarządzania i rozwijamy metody badań i wzorcowań poprzez podnoszenie kwalifikacji personelu, zakup najnowocześniejszego wyposażenia do pomiarów i badań oraz wdrażanie i akredytowanie nowych metod.

 

Zatrudniona w CLDT kadra techniczna posiada wysokie kwalifikacje udokumentowane posiadanym wykształceniem, szkoleniami i certyfikatami.

Wysokie kompetencje laboratorium potwierdzane są z pozytywnym wynikiem w trakcie corocznej oceny Polskiego Centrum Akredytacji jako niezależnej strony trzeciej.

 

Informacja o sposobie postępowania ze skargami w CLDT

Skargi można zgłaszać w dowolnej formie np. pisemnie na adres UDT lub pocztą elektroniczną na adres: cldt@udt.gov.pl.

CLDT potwierdza, czy skarga odnosi się do działalności laboratoryjnej, za którą jest odpowiedzialne.

Każda skarga dotycząca działania lub wyniku, za które odpowiedzialne jest CLDT, jest  rozpatrywana przez osoby niezaangażowane w działalność laboratoryjną, której skarga dotyczy.

CLDT nie podejmuje żadnych działań dyskryminujących wobec składającego skargę.

CLDT zbiera i weryfikuje wszystkie informacje niezbędne do potwierdzenia zasadności skargi.

 

SKARGI

Skargi dotyczące działalności CLDT rozpatrywane są w terminie 14 dni od wpłynięcia.

Gdy rozpatrzenie skargi w tym terminie nie jest możliwe, CLDT informuje o podjętych działaniach i przybliżonym terminie rozpatrzenia skargi.

 

Jeśli jest to możliwe, CLDT:

  • potwierdza przyjęcie skargi,
  • przekazuje sprawozdanie z przebiegu rozpatrywania skargi oraz informację o wyniku rozpatrzenia skargi,
  • formalnie powiadamia składającego skargę o zakończeniu rozpatrywania skargi.

 

Jeżeli zgłaszający skargę nie akceptuje jej rozstrzygnięcia, może skierować skargę bezpośrednio do Prezesa Urzędu Dozoru Technicznego.

 

 

ilac mra PCA AB 001

 

ilac mraPCA AP 136