Na podstawie § 21 rozporządzenia Ministra Energii z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego opis techniczny, zawiera:
1) informację, czy urządzenie jest stacją ładowania, ogólnodostępną stacją ładowania czy punktem ładowania stanowiącym element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego;
2) dane techniczne urządzenia obejmujące:
a) typ,
b) numer fabryczny,
c) liczbę punktów ładowania w stacji ładowania lub infrastrukturze ładowania drogowego transportu publicznego;
3) parametry elektryczne wejściowe obejmujące:
a) moc przyłączeniową,
b) napięcie znamionowe sieci zasilającej,
c) układ sieci zasilającej, jeśli dotyczy;
4) parametry elektryczne wyjściowe obejmujące:
a) zakresy i rodzaje napięć wyjściowych dla poszczególnych punktów ładowania,
b) maksymalne prądy ładowania dla poszczególnych punktów ładowania;
5) stopień ochrony IP urządzenia;
6) wymiary urządzenia;
7) wysokość zainstalowania interfejsu użytkownika nad poziomem gruntu, w przypadku gdy został zainstalowany;
8) typ złącza dla poszczególnych punktów ładowania;
9) zakres temperatur otoczenia, w których może pracować urządzenie;
10) długość i szerokość geograficzną położenia urządzenia wyrażoną zgodnie z systemem WGS84.
Przykładowy Opis sposobu udostępnienia stacji ładowania dla osób ze szczególnymi potrzebami (nawierzchnia, wysokość złącza i interfejsu od powierzchni gruntu, strefy dostępu, sposób zabezpieczenia przed uszkodzeniami mechanicznymi z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych, itp.)
Przykład 1:
Stacja ładowania zapewnia dostępność poprzez dostosowanie szerokości miejsc postojowych do wymagań osób niepełnosprawnych. Urządzenie umiejscowiono na podwyższeniu, ale zapewniono najazdy na krawężnik dla wózków inwalidzkich. Urządzenia zabezpieczające przed najechaniem zostały zainstalowane w sposób, który nie utrudnia dostępu do stacji. Pomiędzy odbojnikami zabezpieczającymi przed najechaniem zachowano odległość 90 cm w celu swobodnego przejazdu wózka inwalidzkiego. Gniazdo/wtyk znajduje się na wysokości 120 cm od powierzchni gruntu, wyświetlacz oraz przyciski sterujące znajdują się wyżej, ale jest możliwość uruchomienia ładowania poprzez aplikację, bez konieczności korzystania z ekranu na stacji. Podłoże zbudowano z kostki brukowej o równej powierzchni, bez otworów lub rowków.
Przykład 2:
Strefa dostępu do ładowarki została wyznaczona wokół jednego z miejsc postojowych. Stację umiejscowiono na poziomie gruntu. Urządzenia odwadniające i zabezpieczające przed najechaniem zostały zainstalowane w sposób nieutrudniający dostępu. Pomiędzy słupkami zabezpieczającymi przed najechaniem zachowano odległość 90 cm w celu swobodnego dostępu z wózka inwalidzkiego. Wysokość elementów sterujących stacją, ekran oraz złącza pojazdowe są w komfortowym zasięgu rąk osoby dorosłej siedzącej na wózku inwalidzkim zgodnie poradnikiem „STANDARDY DOSTĘPNOŚCI BUDYNKÓW DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI” Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Na wyświetlaczu dostępna jest opcja zmiany wielkości czcionki oraz tryb wysokiego kontrastu. Kabel/kable ładowania ma/mają długość, która zapewnia możliwość podparcia części ciężaru o podłoże i przeciągnięcia go do gniazda przez osoby o mniejszej sile ramion. Podłoże asfaltowe zostało pomalowane na zielono farbą posiadającą właściwości antypoślizgowe.